☎️ “2015 belde, het wil zijn marketing terug”

Marketing

Marketing uit 2015


😴 Heb je last van <concrete pijn>?
😴 Wij hebben de oplossing! Namelijk <oplossing>
😴 Wij zijn de beste, want kijk we hebben reviews
😴 Koop/bestel nu.


Marketing die werkt in 2024


🔥 Zorg voor ‘pattern interrupt’. Opvallen dus. Met een afbeelding. Een scherpe tekst. Een verrassende lay out. Desnoods “Gratis bier! Nee natuurlijk niet. Maar nu ik toch je aandacht heb…” Hoe je dit doet? Bekijk wat iedereen doet, en doe het anders.

🔥 Specifieke oplossing voor specifiek probleem. Was in 2015 het probleem bijvoorbeeld “Hoe kom ik met SEO hoger in de zoekresultaten?”, anno nu is het probleem “Er zijn 29348 bedrijven en je moeder die SEO doen voor bedrijven zoals ik. Welke moet ik kiezen? En als iedereen aan SEO doet, en dus ook mijn concurrenten, en wat heb ik dan nog aan een SEO-bedrijf?”

🔥 Superspecifieke reviews. Dus niet “Zo fijn samenwerken!” Als ik dat wil, ga ik wel met vrienden in de kroeg zitten, Barry.

Beter is: “In mijn branche is de concurrentie moordend. SEO bedrijf De Gouden Klik heeft me toch op 1 weten te krijgen. Nee helaas. Maar dat beloofden ze ook niet. We hebben gewerkt aan een realistisch plan voor long tail zoekresultaten, weten dat we een dikke investering moeten doen als we echt willen scoren, zijn wel eerlijk voorgelicht, hebben onze investering mooi al terugverdiend, zijn tevreden en gaan door.”

🔥 TAYA: They Ask, You Answer. Klanten hebben vragen. Veel vragen. Omdat ze beter zijn ingelezen via het internet. En de resultatenclaims een nog grotere inflatie hebben ondergaan dan de Argentijnse Peso (-211 % in 2023).

Geef fucking antwoord op vragen van klanten. Ook als je er hierdoor niet 100% goed uit komt. Je verhoogt vertrouwen, en spreekt jouw doelgroep aan. Beantwoord jij de vragen niet, doet je concurrent het wel. Of klanten denken: zak er maar in. En ja, ik vind dat ook eng.

🔥 De boodschap “Koop ons!” is zo oud, dat zelf 2015 er zijn neus voor ophaalt. Beter is: “Wij zijn niet top voor iedereen. Wel als je x, y, en z bent of a, b of c nodig hebt. Dat kunnen wij als de beste. Want <bewijs aanvoeren. Bijvoorbeeld reviews, een trustpilot score, onderzoeken of weet ik wat>.


Hulp nodig? Hannie bellen.


Gratis bier!

Nee natuurlijk niet. Maar ik moet toch iets doen zodat je dit leest.
Kwam je hier via Google en heb je geen idee in welke vage feesttent je bent terechtgekomen? Snap ik. Ik weet het zelf ook niet altijd welke muziek hier draait. Wel veel ’90’s, dance, en af en toe een Duitse Schlager.

Wat ik wel weet: dingen over positionering, marketing, opvallen, en geld verdienen. En dat ik dat de wereld inslinger vanaf deze website. Je kunt me geld geven en dan werk ik voor je. Of je kunt eerst uitchecken wie die mafketel in dat unicornpak is. Beide is een goeie optie, dus je wint altijd.

Ik bedoel: geld geven is prima, maar dan moet je natuurlijk eerst meer weten, want ik ben geen goed doel. Die steun ik overigens wel. Kijk maar wat deze panda te mekkeren heeft.

Lees lekker verder

🦄 Gespot in het wild: DUVEL

🦄 Gespot in het wild: DUVEL

Experts: trek je branding door in al je merkuitingen.Duvel: hold my beer. 666. Voor de niet-kenners: het getal van de duivel. Maak hier je alcoholpercentage van, et voila: niet alleen je merk Duvel, maar ook je product zelf is perfect on brand. Stukje engagement naar...